Legitymacja osoby niepełnosprawnej
Legitymacja osoby niepełnosprawnej przysługuje wszystkim osobom, które posiadają prawomocne orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lekkim, umiarkowanym, znacznym) lub o wskazaniach do ulg i uprawnień, wydane przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności. Dokument ten jest potwierdzeniem statusu osoby niepełnosprawnej i podstawą do korzystania z przyznanych ulg i uprawnień.
Wniosek o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej składa się w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności.
Do wniosku należy dołączyć:
1. aktualne zdjęcie (35mmx45mm),
2. prawomocne orzeczenie o niepełnosprawności.
Wniosek można złożyć osobiście, wysłać pocztą tradycyjną lub przez przedstawiciela ustawowego.
Adres Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności:
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Częstochowie
Aleja Pokoju 44
42-202 Częstochowa
BIURO OBSŁUGI INTERESANTA czynne w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek, piątek 8:00-15:00
wtorek 7:30-17:00
tel. 34 366-04-64
fax 34 366-18-10
e-mail: zd@czestochowa.um.gov.pl




